AFAS OutSite, steeds interessanter voor de Accountancy!

OutSite van AFAS is nu echt uit de kinderschoenen en volwassen aan het worden. Bij iedere update of release zijn er mooie functionaliteiten bij gekomen.


Bij Flantua accountants en adviseurs bijvoorbeeld kunnen de klanten inloggen via de website  in hun klantportaal van AFAS OutSite en hier het publicatierapport bekijken.  Nadat de klant dit gezien heeft en het rapport accordeert via het portaal wordt dit rapport volledig automatisch klaargezet voor verzending  naar de KVK en bij de eerstvolgende run automatisch meegezonden.  Het publicatierapport wordt in Caseware gegenereerd en via een druk op de knop “ingeschoten” in AFAS waarna AFAS het direct het klantportaal van de klant in schiet.  De klant ontvangt een mailbericht dat er publicatiestukken klaar staan, logt in, accordeert en de publicatiestukken zijn opvraagbaar bij de KVK.  Hoe soepel gaat dat!

Bij Focus4u in Woudenberg  zijn ze volop aan het testdraaien met accordering door  hun klanten op de IBPVv, VPB, BTW en LB aangiftes en het volledig digitaal verwerken van financiële mutaties. 
Zij zullen hier in januari live mee gaan gelet de enthousiaste terugkoppelingen van de gebruikers.  Daarnaast is het ook mogelijk voor klanten om nieuwe medewerkers aan te melden en mutaties op HRM / Payroll gebied door te geven. Alle NAW gegevens kunnen direct in  AFAS ingestuurd worden en het omzetten via een in dienst melding is door de salarisadministratie dan nog maar een kleine stap. Natuurlijk worden door de klant ook direct het contract, ID bewijs en loonheffingsverklaring geüpload in dossier van AFAS.

Aangezien het importeren van e-facturen ook heel geschikt is voor pdf facturen wordt dit actief en met veel tijdswinst gebruikt door de medewerkers van Focus 4u.  De klanten kunnen hun facturen hiervoor via OutSite uploaden in een map in de cloud waarna de facturen ’s nachts automatisch in worden gelezen in de administratie.  Een taak maakt de medewerker erop attent dat er facturen ter controle in de administratie van de klant zitten.  Slim, snel, praktisch en goedkoop!  

Om kort samen te vatten, wat kan uw klant nu dus in ieder geval allemaal:

  1. Accorderen aangiften IBPVv / VPB
  2. Accorderen aangiften BTW, ICP en suppletie aangifte BTW
  3. Accorderen aangiften LB
  4. Accorderen diverse documenten
  5. Accorderen publicatiestukken voor de KVK
  6. Uploaden bestanden en documenten voor de verwerking van financiële mutaties
  7. Up- en downloaden permanent dossier stukken
  8. Raadplegen rapporten en documenten
  9. Koppelingen met externe partijen
  10. NAW data registreren van nieuwe medewerkers
  11. Insturen vragen / verzoeken van en naar de klant
  12. Dossier, facturen en open staande posten raadplegen

Een hoop mooie en bovenal praktische functionaliteiten en dit wordt met de komst van Profit V2016 alleen nog maar beter! #kommaarop
Benieuwd wat de toevoeging voor uw organisatie kan zijn? Mail, bel of contact ons vrijblijvend…